Livräddningsprov , min fina dag :)

Skönt att blogg.se är tillbaka. Har varit lite tråkigt att inte kunna skriva. Jag som i princip alltid måste skriva av mig när jag har nått att berätta ;) hehe.

Allt knallar på likadant i skolan och inget direkt speciellt har väl hänt. Idag har vi iallafall varit med klassen på badhuset och gjort livräddningsprov. Man skulle hoppa i vattnet från kanten med en livboj, simma fram till kompisen som låg och skvalpade i mitten av polen ungefär ( som för övrigt är typ 25 m lång). Väl framme skulle man dyka ner och hämta en docka på botten och ta upp den med huvudet före. Efter det så ska man lägga bojjen över kompisen och boxera den bort till andra änden, vända, och boxera kompisen bort till där man startade. OM man gjorde detta på 1.30 minuter så fick man MVG! Å gissa vad ;D haha, klarade det på exakt 1.30 min! Ståltisch här! Känns ruggigt skönt måste jag säga. För jag gör inte så bra infrån mig på alla andra delar av idrotten så detta var behövligt. ;) hehehe

Denna vecka är det Biologiplugg som gäller. Har prov på fredag. Har läst det cirka 3 gånger men känner inte att jag kan det, allt är ju så rörigt. Men ska väl plugga så gått det går lixom, man kan ju inte mer än göra sitt bästa.

förresten var jag ute med lillhunden en sväng i solskenet efter jag kom hem från badhuset. Släppte henne lös och hon sprang och var hur lycklig som hellst, vilket gjorde mig på topphumör också ;) hehehe
skriver kanske några ord till ikväll. Hej så länge :)

image13

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0