27. Min favoritplats

Men åh, alltid när några sådana frågor ploppar upp om favoritställe, bästa minnena, något jag saknar osv så är alltid svaret magaluf, alltid alltid allitd. Men ja, för att inte prata om det hela tiden så ska jag säga en annan favoritplats!  Nummer två på den magiska topplistan finner vi Venedig! :)

Andra året på gymnasiet så hade vi alltså ett utbyte med en italiensk skola som ligger i Trieste. Innan vi åkte för att träffa våra nya italienska vänner spenderade vi två dagar i venedig (eller var det tre?). Där besökte vi helt magiska platser och fick vara med under den världskända venedigfestivalen. Vi köpte masker (som jag fortfarande har kvar, världens finaste souvenir) och gick runt där på kvällen och kollade på alla helt sjuka utklädnader. Vi åkte gondol, drack vin, käkade pizza och pasta (ofcourse, italien lixom), gjorde en fotografering, besökte glasblåserier, åkte massor med båt, shoppade och käkade italiensk glass (förjävla känd den med)! Har bara grymma minnen från hela italienresan. Trieste var också fruktansvärt roligt, älskade varie minut. Men ja, venedig är precis som man tror det ska vara. Det är helt sagolikt! Ni kommer inte förstå vad jag menar föräns ni besöker stället, så det rekomenderas heeeelt klart!

Här får ni ett par bilder från dagarna i sagostaden!


Utsikt från rialtobron! Kolla bara på byggnaderna,helt fantastiskt.


Festival


Sinnessjukt mycket turister under festivalveckan


Detta var precis utanför vårat vandrarhem. Perfekta läget? hell yeah!


Gondol ♥

Kommentarer
Postat av: Daniella

jätteschysst blogg du har! :)

följa varandra via bloglovin?

2011-04-20 @ 23:40:00
URL: http://daniellaevelina.blogg.se/
Postat av: Daniella

SV: Okej :)

2011-04-21 @ 21:37:25
URL: http://daniellaevelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0