ingen erfarenhet - inget jobb

näe fan jag hade verkligen ingen läsmotivation idag .. ska istället läsa sista pappersbunten imorgon på tåget. Har sovmorgon till elva plus att jag bara har en lektion 13.15-16.00, sen är jag faktiskt ledig resten av veckan. Kanske hur skönt som helst? DYEAH!

Jag börjar bli jävligt frustrerad för jag vill verkligen ha ett jobb. Vet inte om jag har sakt något tidigare men jag har slutat jobba som telefonförsäljare, gjorde det strax efter att jag kom hem från Bosnien. Jag kommer få bidrag från CSN men det räcker inte nånstans med tanke på alla planer jag har för det kommande året. Det som gör mig så jävla förbannad är att dom söker alltid folk som har erfarenhet av yrket sen tidigare. Tillexempel så sökte jag ett servitrisjobb på deltid för det passar bra för mig just eftersom jag pluggar, så kan dom ringa in mig vid behov lixom. Men eftersom jag inte hade en massa erfarnehet av serveringsyrket ( dom söker ALLTID folk med GOD erfarenhet ) så fick jag ju inte jobbet. Då känner jag såhär: Hur fan ska vi ungdommar då få en chans på arbetsmarknaden om ingen vill ge oss chansen? Och jag menar, kom igen, hur jävla stor erfarenhet måste man ha för att jobba som servitris på ett cafe? Det är ju i princip bara att knappa in på kassan och ge kunden det den har beställt. Tänk dom som inte studerar vidare utan kanske vill jobba på heltid som servitris eller som typ bartender. Hur fan ska dom komma någon vart då man hela tiden måste ha en massa erfarenhet? DET SUGER! blir så sjukt irriterad. Så nu måste jag sitta här med mina 2500 kr och be till gud att ett arbetstillfälle ska dyka upp för jag känner verkligen inte för att återgå till telefonförsäljningen ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0