Hår&trendvinsning - 25 februari 2010

Gårdagen var riktigt rolig men väldigt utmattande. Började dagen med att ta mig en sväng till skolan för att skriva religionsprov som i övrigt gick helt okej. Sen tog jag och carro första bästa bussen till frisörsalongen där tessan redan hade varit sen sju på morgonen. Hon var i princip färdig med hela frisyren när jag och carro kom inspringandes. Vi gick upp och käkade pizza innan våra frisörer började göra oss i ordning. Blev frisyrfixande,smink,fotograferingar osv. Vi tog oss till spegeln ( där visningen hölls ) vid halv fyra. Jag och fyra modeller till fick sätta ihop en liten minivisning för de två tidningarna som var där och fotograferade och intervjuade ( De skulle inte vara med under själva visningen, men ville ha lite fejk-visningsbilder! hehe, ni får hålla utkik i gefle dagblad och arbetarbladet efter bilderna ), därefter hölls ett genrep vid fyratiden. När alla var klara gick vi iväg till buddys och käkade hamburgertallrik. Trots att jag var hur mätt som helst lyckades jag få i mig hälften, haha.
Sedan var det bara att bege sig tillbaka till spegeln för sista toutchen och sen började de släppa in folk vid åtta-tiden. Valbogatan var där och fotograferade,intervjuade modeller och frisörer samt filmade hela den riktiga visningen. I en fullsatt salong körde visningen igång och min skräck-ingång var nummer 3. Hela kalaset höll på i cirka 1,5 timme och var riktigt bra gjort. Pausunderhållningar med cirkusartister,dansare och äldsprutare. Kunde inte ha varit bättre!! Fruktansvärt rolig dag. Älskar verkligen allt som har med modevisningar,fotografering osv att göra, haha :D

Här kommer lite bilder ! vill ni se mer bilder samt en film från visningen med intervjuer av modeller (bland annat mig och tessan) och en del av själva visningen så kika in på valbogatan!









De två sista bilderna är snodda från valbogatan.se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0