5. Vad är kärlek?

Jo kära vänner det ska jag berätta med en kort mening: Kärlek är när du älskar någon så mycket att du skulle göra precis allt för den personen!

Sen behöver det ju inte vara "boyfriend and girlfriend love" man talar om utan det finns en massa andra former av kärlek. Tillexempel kärlek till familjen, husdjuret, en plats , vännerna , ett föremål osv. Kärlek till familjen är väl den mest speciella iallafall, den är väl obeskrivlig tycker jag för det finns väl ingenting som man inte skulle göra för sin familj?

Precis som med familjen så kan jag inte leva utan vännerna. Fyfan vad livet vore tråkigt och ensamt om man inte hade underbara vänner att dela alla lyckliga och sorgliga stunder med, ha någon som stöttar en och alltid finns där för en, någon att göra störda saker med, någon att resa med osv.

Sen har jag en lite "nördig" kärlek till min mobiltelefon också. Den har verkligen varit där för mig och hjälpt mig vid många tillfällen! Haha det låter lite stört, i know, men jag skulle inte klara mig utan den. Det var faktiskt tack vare min kära Iphone som jag lyckades ta mig till uppsala första dagen i skolan, lyckades komma på rätt buss och orientera mig till skolan. Utan den hade jag missat uppropet och därmed blivit av med min plats på ekonomiprogrammet! haha så det är ganska svårt att inte älska den ^^^

Jag har många störda, underbara, dåliga, sjuka minnen från många platser som jag besökt och dom minnena kommer jag alltid ha med mig. Men det finns en plats som jag alltid kommer att älska mest av alla och det är Mallorca. Tänker inte säga något mer än TRUE LOVE.


När livet är som bäst♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0