Spikmattan

Säger någon spikmatta tänker jag direkt på sylvassa nålar som borrar sig in i ryggen när man lägger sig på den. Mamma och pappa kom hem med en sådan för två dagar sen och jag tog avstånd från den direkt. Allt förknippat med nålar tar jag avstånd ifrån helt enkelt. När dom sedan började tjata om hur skönt det var och hur avslappnad man blev så började jag bli lite nyfiken ändå, men fortfarande var det ett stort nej till att själv prova den. Sist pappa låg och utsatte sig för vad jag trodde var smärtsamt så somnade han. Han SOMNADE alltså på spikar. Hur kan man göra det ?
Med lite press från mammas sida så gjorde jag det tillslut. Ikväll, den sjunde juni 2009 lade jag mig på en spikmatta. Guess what? Det var inte alls så farligt som jag trodde. Det fanns knappt någon smärta förutom de två första sekunderna då man lade sig på den. Efter ungefär 15 minuter reste jag mig och kände mig jättefräsch och pigg! Tänk vad fel man kan ha om saker och ting. Nu har jag infört en ny dagsrutin - 15 minuter på spikmattan varje dag. Mycket hälsosamt och och avslappnande enligt många - och nu även enligt mig !


Precis såhär ser våran ut. Inte alls några långa sylvassa spikar som jag trodde det skulle vara. Finns att köpa lite överallt och kostar runt 600 kr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0