Bad news at work!

Kom till jobbet som vanligt klockan kvart i fem idag. Våran chef börjar mötet med att medele en mindre rolig nyhet. Det är nämligen så att dom har TAGIT BORT GARANTILÖNEN nu. det betyder att vi BARA kör på provision hädan efter! Så alltså .. om jag går och jobbar och inte säljer en enda order så får jag absolut ingenting för det passet. Men förut, när jag jobbade och inte sålde något, så fick jag en garantilön på 300kr för det passet. Men nejnej, nu är det BORTA! Anledningen till det var att ALLA kvällsarbetarde hade fått garantilönen i lön idag vilket gjorde att företaget gick back väldigt mycket och det hade tydligen varit så nu i ett tag. Det är tydligen många som satsar på garantilönen och bara sitter och slöar ( liite skyldig där kanske ) och inte säljer som man ska så därför har dom tagit bort den nu alltså.
Känns inte alls sådär jättekul. Men för mig , som behöver något som puschar mig för att kunna prestera, så är det egentligen bra ( men jag hatar det iallafall ). Idag var då mitt första pass där jag var tvungen att verkligen jobba eftersom jag visste att jag inte hade något att "förlita" mig på och aldrig att jag sitter där i fyra timmar utan att tjäna ett öre. Så jag kämpade på och fick iväg 3 ordrar vilket är bäst hitils för mig sedan vi bytte till universal telecom från glocalnet. Som ett plus på det så vann jag även en biobilett så det var lunket en lyckad arbetskväll! Nu måste jag ju sälja minst 2 varje arbetspass annars tjänar jag ingenting på att sitta där .. fan vad jobbigt!!!

Har tagit en dusch och plattat håret sen jag kom hem. Tänker köra på rakt hår imorgon nämligen för pappa har inte hunnit byta hårfönen åt mig än som fortfarande ligger trasig i badrummet. usch vad jag saknar den ^^ hahah. Ska bli skönt när man får en ny så jag kan köra på mina lockar igen och slippa flätor och rakt hår! miss my krullisar !

Nu ska jag sova! Imorgon är en lång dag.. igen! Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0