Bosnien & Kroatien, 2 juli - 30 juli 2009

OKej , här kommer resedagboken. Den har jag sktivit på under de dagarna jag har haft riktigt tråkigt så många datum finns inte med .., Iallafall, Here it is! Bilder kommer längst ner.


2 juli 2009


Idag bär det av. Klockan 22.30 ikväll har vi båt som ska ta oss över till Tyskland. Kort sammanfattat kan jag säga att vädret är på topp, brorsan är hur dryg som helst, vi käkar goda små baguetter och det är trångt i bilen! Så härligt ., eller inte.


3 juli 2009


I skrivande stund befinner vi oss i tyskland och har ca 2 timmar kvar att köra tills vi kommer fram till Österrike. Ikväll ska vi sova kvar i Slovenien hos en trevlig tant som några vänner tipsat oss om och imorgon fortsätter vägen till kroatien.

Varje år som vi åker genom tyskland så regnar det. Vilket jävla land alltså. Just nu spöregnar det och det har redan varit två olyckor där vi fått stå i bilkö i timmar och vänta på att de ska rensa upp vägen. Folk kör som galningar här och det finns inga som helst hastighetsbegränsningar.

Just nu skulle jag säga att vovven har det absolut bäst. Hon ligger och tar hur mkt plats som helst även om hon är så himla liten. Inte en enda gång har hon gnällt till eller varit dryg. Lilla bortskämda söto säger jag bara! Hahah.


4 juli 2009


Blev en tidig uppgång denna morgon. Kvinnan vi övernattade hos var hur trevlig som helst och huset var väldigt mysigt, gammaldags möblering men mysigt. Vi fick en riktig hotellfrukost ute i hennes SJUKT fina trädgård i morgonsolen. Har nog aldrig sett finare trädgård. Hur mycket dekorationer och blommor i olika färger som helst. Vi kom fram till våran destination, Porec i Kroatien vid ett-tiden. Rummen och hotellet var mycket bättre än vad jag förväntat mig och maten här är fantastisk! Hur mycket som helst att välja på och efterrätterna bara flödar det av. Vad gäller nattlivet kan jag inte säga så mycket om än. Har varit på en promenad med hela familjen inkluvise vovven nyligen. Supermysiga miljöer och mycket "utomlandsshopping" ( alltså snäcksmycken och andra souvenirer ). Jag är galet trött efter en dags på resande fot och att installera sig på rummet. Men imorgon ska jag och Berina ge oss up på en partykväll och göra staden osäker! Haha det ser jag fram emot. Det har tydligen öppnat nya klubbar här så det sägs att partylivet är riktigt bra. Men som sakt, det får vi se imorgon.


5 juli 2009

Nu taggar jag och syster inför en partykväll ! Hoppas som fan bara att diskoteken är så bra som det nu sägs. Dagen har sett ut precis som en vanlig dag utomlands; Sol, bad och gott käk. Finns mycket ungdomar här och en stor del är italienare, vilket vi gillar!

Såg en riktig jävla pudding på stranden idag. Såg ut som han var italienare dessutom! Superbrun, tränad och crazy fina ögon! TUMMEN UPP! Haha får hoppas man stöter på honom ikväll eller åtminståne att han är på stranden imorgon så man har något att vila ögonen på, mohaha.


Update; Det är söndag, det är stängt! Haha inget som chockerar mig egentligen. Om dom har stängt på clubbarna på Ibiza på söndagar då har dom fan stängt i kroatien också! Aja, nytt försök får väl göras imorgon kväll. Vi hade i alla fall en ashärlig långpromenad nere i Porec stad. Skitmånga shoppingstånd och mycket grym underhållning hölls i staden, tummen upp för det!


6 juli 2009


Vädret SUGER idag. Har varit molnigt hela tiden och just nu regnar det. Kul ?

Får hoppas vädret är mycket bättre imorgon så man kan jobba på brännan. Snygga IT killen sågs vid stranden idag också, alltid trevligt att ha lite eye candy nära sig. Nu har jag ingen aning om vad jag ska göra i två timmar. Käk serveras klockan sju och det ser ut som om mamma och pappa stannar på hotellet idag och kollar på deras underhållning dom har att erbjuda. Själv ska jag tjata sönder mig på berina att hon ska följa med till Byblos ( discoclub ). Tjejen är sjukt lame, men med lite pepp och övertalning kanske hon följer med. Jag hoppas så innerligt att hon gör det, för jag går inte dit ensam!


Update; Okej , det där omtalade diskoteket byblos var stängt ikväll också. Eller det såg i alla fall stängt ut. Fyfan vad sugigt. Blir nog inga partykvällar trots allt, men det kompenserar vi för i Bosnien och i Spanien så det är lugnt. Man behöver en vilovecka också.

Vi klädde upp oss och började bege oss mot bilen ikväll för att ta en promenad i gamla stan istället.


I alla fall, Vi promenerade längst gamla stan ikväll. Massa olika butiker och krimskrams såldes överallt. Påminner lite om Venedig måste jag säga. Inget som fårvånar mig dock med tanke på att detta ställe tidigare tillhörde Italien plus att venedig ligger väldigt nära. Föresten ska troligen jag och berina åka dit på fredag. Pappa följer kanske med också. Vill så sjukt mycket! Älskar verkligen Venedig så den möjligheten att få åka dit igen vill jag inte missa.


7 juli 2009


Solen sken superbra tills cirka tre idag och sen blev det packat med moln igen. Jävligt surt.

Snyggingen syntes till på stranden idag också vilket är ett fet plus. Önskar bara man var så jävla modig att man vågade gå fram och presentera sig typ. Men nejnej!

Just nu är det dusch och fix som gäller. Sedan följer middag och dansshow med familjen. NAJS!


8 juli 2009


Allt som vanligt ofcourse, förutom att snygga IT har åkt hem. Det sög lite hårt. Sen kan jag också berätta att det inte blir någon venedigresa eller någon utekväll. Pappa tycker det är för dyrt och vill inte lägga ut för det och när det gäller utekvällar så är det syster som i princip vägrar följa med .. hon tror det ska vara en massa gamlingar där. Men men, det gör inget.

Ikväll var vi ner på porec i staden och kikade på när Severina sjöng ( en riktigt känd sångerska ). Var mycket folk och riktigt najs.


9 juli 2009


Sol, bad, Sol, bad, Sol, bad som vanligt. Fast idag kryddade vi upp situationen en aning och åkte till ett grymt vattensportställe. Man kan välja att åka skidor, "pulka" och en mängd andra saker på vattnet. Dom har byggt en ASSTOR bana som liknar en skidlift fast på vatten. Den drar dig runt på tex skidor så får man skejta på vattnet! Hur grymt som helst. Brorsan och pappa åkte sönder sig och ramlade en hel del också. Varken jag eller syster vågade prova, men jag vill verkligen! Tråkigt bara när modet sviker.

Kvällen spenderades på hotellets terrass med bra musik men sugig underhållning. Det skulle vara professionell dansuppvisning, men det var mer ett töntigt jävla aerobikspass! mohahah det sög helt enkelt. Sen för att toppa det hela flög det en massa fåglar över oss och gapada, självklart var dom tvungen att skita och självklart var det tvunget att komma rakt på mig, på klänningen och på armen. MYS!


10 juli 2009


Sista dagen idag. Kändes otroligt tråkigt. Att ta ett sista dopp i havet, sista solstunden osv. Vi hade tänkt dra och hadla lite smycken och typ fika på kvällen på stan, men vädret var inte på våran sida utan det började blixtra, åska och spöregnade! Så sista kvällen spenderades inne på hotellrummet.

Känns verkligen tungt att åka, VERKLIGEN. Porec är en superfin stad och det finns verkligen allt man vill ha på en semesterort. Sen att det ligger nära italien och att det kommer en massa snygga italienare dit är nog det bästa, mycket snyggt att spana på ! Har nog aldrig sett så många snygga killar i kroatien som här i porec! Galet najs.


Vi åkte till vattenskidstället en sväng igår också eftersom tarik tjatade till sig tio nya åkvarv av pappa ( Bortskämd skitunge ). Blev solning där och mys. Var ett gäng killar där också som åkte vilket gjorde det roligare att titta.


Men denna semester har verkligen varit helt toppen. Faktiskt den bästa kroatienvistelsen hitils måste jag säga. Hit åker jag gärna nästa år igen med familjen + almas familj.


11 juli 2009


Nu sitter jag i Bilen på väg till Sarajevo. Inte alls taggad på det utan jag vill bara tillbaka till Porec och allt vad det innebär. Men nu är det som det är. Bara sex dagar i Sarajevo och sen hela 9 dagar i bästa Gorazde och sen avslutas det med ytterligare ett par dagar i Sarajevo. Fast man vet aldrig, kan bli riktigt roligt i Sarajevo också om jag bara ger det en chans, men om jag nu tänker göra det är den stora frågan!

Orkar inte skriva något mer nu, blir fan illamående av att skriva samtidigt som bilen är i rörelse.  Men vi är framme i Sarajevo vid runt 20.00 - 21.00 ikväll, träffa mormor och morfar ska i alla fall bli roligt.


12 juli 2009


Då var första dagen i Sarajevo avklarad. Vi fick sova ut rejält i morse vilket var så jävla underbart. Tråkigt bara att vi vaknade till ett uselt väder. Vi åkte upp och hälsade på farmor och farfar + faster. Blev kvar där en stund och umgicks. Därefter åkte vi en blomsteraffär för att hälsa på kusinen när hon jobbade. Självklart blev det också ett stop på favoritrestaurangen MM där dom serverar typisk bosnisk mat, pita! Hur gott som helst.

I kväll blev vi bara hemma, varken jag eller berina hade någon ork eller lust till att dra iväg någonstans. Blev mys på balkongen med chips,coca-cola, godis och massa onyttigheter samtidigt som vi satt och njöt av den sjukt fina nattutsikten ut över Sarajevo.

  

13 juli 2009

  

Det enda jag och syster gjorde idag var att ta en tripp till att apstort köpcentrum vid namn Mercator. Dom har verkligen ALLT där, typ som ICA , fast mycket bättre och större! Sen var det bara deg på terrassen. Var så sjukt varmt så det gick knappt att andas ute fan.


14 juli 2009


Idag har det varit så jävla varmt ute, 39 grader för att vara precis. Jag och Birre gick med bror,pappa och morfar till den dagliga marknaden. Sen lämnade vi de tre och tog en tripp runt där. Promenaden till marknaden var för jävligt lång och det helt seriöst RANN svett från alla möjliga kroppsområden. Så jävla äckligt och det gick knappt att andas eftersom det var så jävla varmt och äckligt i luften. Blev ingen långvarig stund på marknaden kan jag säga. Vi tog oss hem ganska snabbt och tog en rejäl kall dusch, har aldrig varit skönare. Sen blev det som vanligt deg på terrassen med jordgubbar. Det är verkligen hur mysigt som helst att bara sitta där ute och enjoy. Men jag längtar grymt mycket tills det blir en vecka i Gorazde. Underbart folk, fest varje kväll&natt och en jävla massa galenskaper som man sedan får som underbara minnen, åh I love it.


26 juli 2009


Jag har nu kommit tillbaka till Sarajevo efter 9 helt underbara dagar i Gorazde. Jag funderar seriöst på att ta självmord. Så otroligt jobbigt att åka därifrån och behöva säga hejdå till alla underbara människor man bryr sig om och har så grymt många minnen med. Näe fyfan jag saknar redan IHJÄL allihopa. Har ingen aning om hur jag ska klara att vänta i elva månader tills nästa gång man ska dit. Jag kommer fan inte klara av det! Ååh känner för att gråta ihjäl mig just nu.

Vi har i alla fall träffat en massa nya människor och självklart även dom gamla bästa killarna, fått många nya underbara minnen, och vart med om en hel del crazy saker. Kommer att sakna dom sena nätterna med killarna, dampandet med bartendrarna på boomerang (favoritklubben), att bada i Drina med tjejerna, alla nattliga äventyr .. ååh.

NEEEJ ÅÅÅ jag orkar inte, kill me now säger jag bara, äckliga skitställe jag vill inte vara här och inte i Sverige heller. Visst saknar jag mina älskade brudar men jag vill verkligen inte lämna allt här borta. Känner världens sorg just nu, något har fan dött inom mig. Guuuuud, elva månader kvar ! <3 Snälla snälla låt dom månaderna swicha förbi.



BILDER FRÅN KROATIEN





BILDER FRÅN GORAZDE <3 (Finns så himla många så det blir bara några som läggs upp, tar en evighet annars)




Helt underbar resa. ÄLSKA allt i Gorazde .. längtar tillbaka <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0