Stockholm - The Voice !!

Igår ! Igår var jag , Angelica och Sahar i Stockholm och shoppade och tittade på The voice konserten som ägde rum på kungsträdgården.
Vi tog tåget på morgonen kl 09.06 och var framme i storstan ungefär halv 11. Då började vi med våran shoppingrunda som var rolig, men inte så lyckad eftersom vi inte köpte så mycket. Alla tre köpte bara ett varsitt plagg. Senare när klockan började närma sig 19.00 så gick vi ner mot kungsträdgården för att titta på the voice konserten. Vi tog riktigt bra platser ! Ganska nära scenen. MEN jag blev kissnödig ungefär 20 min innan allt började så ANgelica stannade för att paxa platserna medans jag och sahar sprang runt i stockholm för att hitta en toalett !!! vi hann tillbaka iallafall ungefär fem över sju och då var det heeelt packat !! man kunde inte ta sig fram , det var så sjukt mycket folk. Så var de nå sjuka människor som höll på och knuffades och skulle göra en stor jvla ring där en och en skulle upp och dansa. Dom bara knuffade undan alla och gjorde en ring !! Helt sjuka, har inte blivit så irriterad på någon på ett bra tag. Men vi kunde iallafall inte hitta angelica pågrund av dem för det första eftersom dom blockade ALLA vägar man kunde ta sig in på och det var så sjukt packat. alla stog ihopmosade som sardiner, haha. Men Vi gick ut därifrån och mötte upp henne sedan utanför allting. Då upptäckte vi lasbilar som körde runt och spelade en massa bra utländsk musik !! O JA! Vi hänkade på människorna som dansade efter lastbilen och vi släppte loss! Riktigt roligt va det! Efter att vi följt lastbilarna en bra bit så gick vi tillbaka till the voice och kollade en stund till och dansade där också :) Sedan gick vi till tåget.

Tåget gick 21.30 från stockholm. Allt där gick bra och vi hoppade på och åkte till västerås där vi skulle byta tåg. Väl framme i Västerås meddelar som i högtalarna att tåget hade blivit 1 timme försenat !!!!!!!!!!! SÅÅÅÅ IRRITERANDE, eftersom vi alla var trötta och man orkar bara inte med såntdär då. Vi väntar en timme på perrongen och när det nu är dags för tåget att komma så meddelar dom att det blir ännu 45 minuter försenat ! Då sprack det för mig iallafall. Jag ficklust att bara slå sönder allt i min närhet. Då fick man ju direkt sådanna tankar som "varför stannade vi inte i stockholm hela natten och bara partade loss där med alla glada människor" , men hur kunde vi veta att tåget skulle bli försenat och att vi skulle få sitta på en perong i 1 h och 45 min? ..
Men så blev det, inte vårat fel direkt. Iallafall så kom tåget 00.15 och vi slapp fler förseningar. Vi kom fram till Gävle halv 3 ungefär där mamma kom och hämtade oss. Väldigt snällt av henne att göra det :) <3

Men i helhet har resan varit väldigt bra !! Vi hade grymmt roligt ! ;D Nästa gång tror jag nog vi sover kvar i Sthlm över natten ^^ hahah.

Kommentarer
Postat av: alexia

haha, va söt du va på korten :D

2008-08-17 @ 14:59:12
URL: http://baraalexia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0