Hårmodevisningen 3 april 08.

Ja som sakt då så var jag , jenny och jossan hårmodeller för gävles finsalong popcorner idag.
Dagen började för oss klockan nio på frisörskolans salonger på polhemskolan. Där samlades vi och mötte upp våra 3 grymmt trevlia frisörer. två av dom var frisörer och den andra makeup artist och stylist. mkt trevlig ^^
Så , då började dom gå igenom alla och värkligen spika frisyerer och färg för allihopa. Jenny gick på ingången east , Josefine på ingången schools out och jag på ingången styling. Dom la en "koppar violett" färg på mig bara för att jag skulle få glans i håret ( typ ingen skillnad mot vad det var för hårfärg jag hade innan ), Sedan tupperade dom håret på mig nå enormt och så fick jag åka ner på stan också ^^ HEJ FOLK GLODDE! HAHA ,men det är helt förståerligt. inte varje dag man ser ett så stort hår. Fick även ett fett streck över kinden för frisörtreorna råka tappa en liten hårslinga i ansiktet på mig när dom tonade mitt hår. Men det var helt okej ;) Var inte sååå himla märkvärdigt. går ju alltid bort sedan :)
Jenny och jossan fick grymma frisyrer och jossan klippde dom tillochmed på scenen inför hela publiken. Orkar inte skriva om hur deras frissor blev, ni får se bilder när jag fått alla ;) hehehe.
Vi lämnade iallafall frisörskolan vid fyra tiden och åkte till park in konferans där visningen hölls.
Där fick vi lasagne och vi började stylas upp med "det sista" sakerna. Kläder valdes ut och sista sminket fixades.
Jag fick gå i en lång rosa klänning ända ner till vaderna och ha ett par riktigt högklackade skor, rosa lila och vita ;) vart fint! Jossan hade kjol, knästrumpor och en vit kofta. Jenny däremot hade otroligt fulakläder ;D haha
Hon fick en "heldräkt" , vit!!!!!! Å så fick hon ha svarta trosor utanpå. Hon gick även en blå t-shirt som slutade vid naveln ungefär. Samt en "kjol" som bestod utav tygremsor!!! inget som döljde lixom, utan bara remsor som stog ut! svårt att förklara, men bilder kommer som jag lovat ;) hehehe.
Visningen gick av stapeln halv åtta och min ingång var nummer 2 :) Det gick väldigt bra och var gryyymmmmt kuul!!  Gosh vad jag älskar att göra sånthär!
När allt var slut fick vi gå ut och ställa oss på rad i korridoren där alla frisörer som tittat fick komma och känna på håret och titta lixom hur dom hade gjort. Efter det var det "back to grennroom" och byta om. Samt så fick vi hårprodukter från Osis+ och BC ( Det är schwarzkofts märken ) till ett värde av 500kr! Sedan blev det prudukter över som "först till kvarn" fick ta och självklart hoppade alla på ;D haha, lyckades få med mig en jvla massa produkter till hem så värdet av allt jag tog översteg garanterat tusenlappen ;) heheh inte alls fel!
Måste även berätta att makeup/stylisten jobbar på kanal5. Så kändes lite kul att han var där och fixade oss och allting;) han stog nämligen för "hela" mig. Han gjorde frisyren,sminket och kläderna ;) hehe
Ska även tillbaka till salongen imorgon. Dom ville att jag skulle komma dit för å lämna mitt mobilnummer så dom kan ringa mig ifall dom behöver mig til fler visningar med uppsättningar!! ;D hehe. Hej lite glad jag blev :)
Å ska även kanske nu stå modell för två frisörtreor som behöver en tjej till sin styling och plåtning dom ska göra ;D haha , två saker erbjudna direkt idag dah ^^ yeah ;) Men vi får se hur allt slutar. Man vet aldrig.
Men jag har haft en grymt härlig dag och är väldigt nöjd med allting. Ska göras om, punkt slut.


Nu ska jag läsa lite biologi med tanke på att jag har prov imorgon. Det kommer INTE att gå bra men det får gå som det går känner jag! usch.. gillar inte den tanken, men så är det.

Tack för idag tjejer, Jenny & Josefine<3
somsakt, Bilder kommer!
Godnatt allihopa/ Nejra

Kommentarer
Postat av: Lina

Vad kul ! Vad glad jag blir för dig ! :DD Jag måste få fota dig någon dag om du har tid ^^ och dessutom behöver jag dig för en intervju till ett arbete jag håller på med , om du vill :) Det är bara om jobbet och sånt.
Troru man får hänka på en visning och plåta någon gång också ? :)

2008-04-04 @ 12:31:38
URL: http://fearofthefuture.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0