Svalde min stolthet

Värdelösaste dagen någonsin. Jag åkte till Uppsala för att lära mig söka efter information på internet? För helvete sånt kunde man från första gången man använde en dator..

Har inte varit lätt idag inte. Började med att jag försov mig en timme och fick väcka mamma och panikköra till tågstationen för att komma iväg till den obligatoriska lektionen (deltog man inte får man inte godkänt på kursen..), sen lite utanför Örbyhus går tåget SÖNDER och kan inte åka åt det södra hållet utan bara norra. Så vi vänder tillbaka till Örbyhus och där får vi stå och vänta en halvtimme på ett annat upptåg. När det sen anländer till Uppsala så upptäcker jag tur nog att det går en tidigare buss än den jag hade tänkt att ta till skolan och jag hinner komma till lektionen EXAKT innan läraren dyker upp och låser upp dörren till datorsalen. Sån jävla tur verkligen för jag trodde inte jag skulle hinna .. var nära att vända hem alltså.

När vi hade slutat vid tretiden svalde jag min stolthet och ringde min Chef på call-up för att kolla om jag fortfarande kan få jobba där, och det fick jag. Så trots att jag inte alls är sugen på det så ska jag börja telefonsälja igen då med start på onsdag. Däremot ska det bli äckligt skönt att ha en stabil inkomst igen och därmed blir sommaren säkrad. Så det är värt det. Dör hellre än att sitta i Sverige hela sommaren!

Har även spenderat 370 kr på en bok om organisationsteori idag samt käkat mcdonalds med Carro. Sen blev det hemfärd ( även där med förseningar och skit med tåget ... kan bara tänka mig hur mycket skit det kommer bli när snön lägger sig. ) och sen dess har jag legat och läst. SKa ha läst igenom sju kapitel tills imorgon eftersom jag missade förra veckans läsanvisningar (hade inte fått boken då) men det går ju inte .. är typ över 100 sidor. Har tagit mig igenom halva första kapitlet iallafalla så jag får hänga med så gott det går imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0