9. Min tro

hmm .. "min tro" .. antar att det är religion dom menar här, och jag är inte religiös. Jag är så långt ifrån religiös som man bara kan komma. Jag har svårt att komma underfund med att gud ska ha skapat adam och eva som dom religiösa kristna tror. Eller som budhisterna tror, att gud kan vara vad som helst, till och med ett saltkorn (?).
Vetenskapen känns ju så mkt mer rätt för mig och jag ändrar inte min åsikt föräns någon kan bevisa att gud finns :) hehe!

Sen tycker jag religioner förstör jävligt mycket! Det skapar bara en massa konflikter och splittringar världen över och fokus sätts på fel saker istället för att alla ska stå enade och försöka lösa stora världsproblem , som fattigdom! Helt ärligt hoppas jag att alla religioner bara dör ut! Troligtvis händer väl inte det .. men förhoppningsvis ..


Nu ska jag fortsätta jobba! Har fått iväg två stycken än så länge. Sitter och är ashungrig också men får inte dricka varken tee eller choklad (får i mig så mkt koffeein så jag kan inte ens sova på nätterna nu för tiden) så jag får väl leva på mitt lilla äpple jag hade med mig ..

Kommentarer
Postat av: a

90 procent av befolkningen tror ju pa olika gudar sa det tar nog ett liiiitet tag att övertala dom ;)

2010-12-08 @ 21:30:13
URL: http://angielovely.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0