Stockholm 10 - 11 Maj

Kom hem från storstaden igår. Har haft en underbar helg tillsammans med familjen.
Vi kom dit vid ungefär 10 tiden och vi åkte direkt då till brorsan som spelde pingisfinal där. Vi tittade på han och hans kompisars matcher som alla fyra förutom en förlorade. De andra var sjukt duktiga. Alla går i fyran och är sjukt bra! Måste säga att skåningarva var absolut bäst! Ja tror de vann hela köret.
Sen åkte jag , syrran och pappa ner på stan och shoppade lite medans mamma var kvar med bror för att kolla på tjejernas matcher.
Köpte en klänning, lång skjorta och tugkjol. Inte så mkt mer direkt .. hitta faktiskt inte så mkt tråkigt nog. menmen.
Sen på kvällen gav vi oss av till Gröna Lund och mötte upp mamma och brorsan där :)  Vi åkte en massa karuseller och umgicks. Självklart så åkte inte mor och far, haha, dom är för fega. Men jag och syrran lyckades få med dom upp i kvarsten ialf! Mamma tyckte det var sjukt hemskt! haha xP pappa däremot tog det lite lättare än hon. ;) Sen åkte jag och birre allt annat! Inklusive fritt fall! men tilt vare lite mer tvekan till. Ska ta och åka den nästa gång jag är där! det är ett löfte!
Ja så åkte vi till scandic hotellet där vi bodde, Scandic järva krog, och var där vid halv 12. Så gick vi och la oss i de sjukt sköna hotellsängarna.
Nästa morgon käkade vi fruckost på hotellet vid halv åtta tiden, ingen sovmorron tyvärr, men fruckostden var helt underbar! älskar att äta fruckost på hotell, finns så mycket valmöjligheter!! mums!
Så åkte mamma och pappa till brorsan för att kolla på hans resterande matcher medans jag och syster tog tåget in till stockholm central för ytterligare en shoppingrunda. På denna rundan köpte jag tubkjolen.  Kanske dyker upp bilder på inköpen imorgon. Och bilder från grönan :) hehehe. Pappa gjorde tillochmed en hel film på när vi åkte fritt fall !!;) hahh. Love it!<3
Sedan vid tre så hämtade de upp oss på stan och vi åkte till uppsala där vi käkade på Ikea och sen hem. Så otroligt trötta alla var. Somnade på stört så fort jag lade mig ner.
Men helgen var helt underbar! Älskade det verkligen. Värdet kunde inte ha varit bättre heller. Varmt och soligt, minst 25 grader var det!!<33 Kärlek till sommar och sol <3.
Hoppas värkligen att vi kommer göra fler sådana resor tillsammans. Händer inte så ofta kan jag lova. Men det var perfekt! allt var perfekt!! :)<33

Ja måndag idag alltså. Hade spanska nationella provet, vilket gick bättre än vad jag trodde. Sen så vare ingen biologi elr hemspråk så vi slutade två. Men eftersom vi ska vara lite duktiga nu så satte jag och jenny oss ner vid datorn och skrev ihop lite trams till Biologi undersökningen som vi håller på med nu på hundar.
Så nu har vi kommit nån vart iallafall med det. brabra.

Nu är jag sjukt trött. Ska borsta tänderna och ta bort sminket och krypa ner i sängen. Gosh ja älskar min säng, helt underbar ^^ hehe. Nästan lika bra som hotellsängar !! hahah. Godnatt gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0