lite småpinsamt / underbar hårkur !

Jobbet gick botten idag , vilket är ganska vanligt att det gör nu för tiden tråkigt nog. Sålde inte en enda och jag råkade även tala om för en kund att jag saknade honom ... varför jag sa det har jag ingen aning om ! haha , jag pratade med nån på msn samtidigt som jag pratade med honom så skulle jag säga till honom att "du saknar en prisgaranti på din hemtelefon" men det blev istället "jag saknar dig" .. haha hur det blev så vet jag inte men vissa ord föll bort och andra kom till och så blev det så bara, man blir ju lätt okoncetrarad när man pratar på msn samtidigt som man pratari telefonen ;) hehe men lite småkul var det iallafall, men samtidigt lite småpinsamt !

NY HÅRKUR!
Jag har börjat med en ny hårkur som jag tror kommer att hjälpa mitt hår att bli "friskt". Har ju ganska rejält lockigt hår vilket lätt blir frissigt. Detta ledde till att jag tvättade håret varannan dag med schampo och balsan för jag ville få bort frisset. Vad jag inte visste var att detta gjorde mitt hår värre. Nu har min kära frisör Sara ( haha hon har fått bli min frisör och hårrådgivare nu ;D ) satt mig på en hårkur. Jag ska tvätta håret med bara balsam dom gångerna jag vill tvätta håret och endast en gång i veckan med schampo, för att tvätta ur hårprodukter mm. Schampo torkar ut håret vilket leder till ökad frissighet och torrhet ! Så nu är det balsam som gäller ! Detta är då för att få ett glansigare och finare hår samt att minska det frissiga! Har kört med detta i 1 veckan nu och har redan börjat märka skillnad. Förut blev mitt hår frissigt 2 dagar efter jag tvättat det, men nu tar det 3 dagar innan frisset attackerar. Det går frammåt :) En perfekt kur för lockigt hår !! Funkar nog prima för er som har rakt hår och vill få lite mer glans och fukt i håret :)

Nu är det dags för sängen. Godnatt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0