popcorners 10års jubileumvisning - 26 april 2008

Dagen för mig började klockan 09.00 på popcorners salogn nere på stan. Pappa var snäll och sjkutsade ner mig så jag slapp åka buss helt osminkad och håret åt alla håll.
Ja kom dit och fick vänta en stund innan det blev min tur att få håret tvättat. Fick håret fönat så det blev väldigt lockigt och sedan vare vänta igen. Hänge med Magda hela dagen :) väldigt trevlig tjej.
ungefär en halvtimme efter de hade torkat mitt hår så gick vi lockiga tjejer iväg till visningslokalen, gamla grand, och övade koreografin med dansaren Ida. Våran ingång blev på fyra minuter med en variation av lite dans, gång och posande. Började med att krypa ner för trappan och alla hoppade fram en och en i takt med musiken. Vädligt läckert! Ida körde ett danssolo medans vi andra fyra stog bakom i en stilla pose. Sedan intog Ida sin plats bland oss andra och en efter en började vi diskodansa. Efter det började Magda gå sin visningsrunda medans vi andra bytte pose i jämt takt. Jag var sist och visade upp min frisyr medans de andra stog längsta fram i pose och väntade. Jag ställde mig vid dom och vi alla sprang mot början av catwalken , gjorde en våg framtill och sprang fram till slutet av catwalken igen där vi ställde upp oss i en femma. Väntade en stund och sprang sedan upp för trappan och upp mot omklädningsrummen. Blev en grymmt häftig ingång!!!
Sedan efter träningen käkade vi på woki woki och så var det daks för sminkning. Make up store stog för det.
Jag sminkades först av alla, kändes så skönt att äntligen få på lite smink (; hehe. Sen vare en evig väntan igen innan dom slutligen tog tag i mitt hår och satte upp det till en häftig uppsättning ( se bild ). Blev en hel del att trassla ut när jag sen kom hem.
När allt var klart och kläderna var på så var det tre timmar kvar till visningen skull gå av stapeln.
Jag och Magda roade oss med att ta lite roliga bilder inne i visningslokalen och vi tog även en promenad till konsum och handla lite gött. japp , blev en hel del blickar på våra roliga frisyerer. Magda gick ju för sjutton runt med en blå locksak ( vet inte vare heter ) mitt i pannan och mitt hår var BIG!!! hehehehe
Nu började det närma sig .
En timme kvar, vi allihopa tog lite gruppfoton, make up store lade sista sminktuochen och vi hann köra ett till genrep. Läpparna fixades och håret sprayades en sista gång. Nu var det dags.

Min ingång, Lockiga , var den första. Musiken började och vi började krypa ner från trappan. Så ser man en massa människor som står och kollar lite smått nyfiket. Längst fram på catwalken står fotografer från Arbetarbladet och Gefle dagblad och fotograferar för fullt samtidigt som en person står och filmar från arbetarbladet.
Vi gjorde våran ingång och allt blev perfekt! Inget gick snett, så himla skönt! Å så sjukt kul det var. Älskade varenda sekund av hela köret!
Fotograferna som fotade för fullt så fort man kom fram till dom och allt !! ;D hahah, love it!
Riktigt härligt va det. Roligaste visningen jag gjort hitils, utan tvekan!
I slutet körde vi alla en final där alla modeller gick ut ett varv på catwalken och visade upp sig en extra gång. Sen var det slut. tråkigt nog.
Vi alla fick upp till omklädningsrummen och hängde av oss kläderna, Hade en sista samling innan alla skilldes åt.
Ska komma in till salongen om två veckor och hämta upp produkterna som vi alla modeller ska få som tack :) hehe. ååh, vill göra det igen. va så fruktansvärt underbaaart ! ;D vill vill vill <3.
Men får hoppas att man får delta på flera visningar :) älskar det!

Såå , det var min perfekta lördag<3.
Hoppas ni hade en bra lördag också ;)
Här kommer lite bilder !:)


image54
Magda och Jag , fullt klara med smink,hår och kläder. Inför första genrepet :)

image55

jag, fullt klar.



image56
Catwalken, några av tjejerna från ingången kontrast övar :)

image58
Jag med kläderna och hela köret ;). Vi var lixom docksminkade och hade kläder med lite olika saker på ,jag tex hade små gubbar på, det såg ut som att barn hade ritat det. Så våran ingång var lite barn inspirerad och lockigt hår är ju ganska "flippat" som frisörerna så fint kallar det, därför var våra kläder, smink och ingång flippat! ;D sjukt perfekt blev ALLT!


Hoppas somfaaan att de blir fler sånna här grymmt bra och roliga visningar !! love it love it love it!

Nu ska jag plugga lite matte och sen blire Prison Break. Hej så länge ;)<3

Kommentarer
Postat av: malin

shit hur kan du få göra allt det där? låter hel kul :)

2008-05-15 @ 13:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0